Dag 3 – Mina förebilder

oj, det här tycker jag är svårt.
Jag tänker inte på vilka jag har som förebilder egentligen. Jag menar, jag går ju inte och tänker på vem min förebild är.

Men min första förebild är såklart Jesus. Han är så häftig och kan göra så grymt mycket. Trots att han blev korsfäst för våran skull och dog för ungefär 2000 år sen så är han fortfarande så stor.

Jag kan säga direkt att jag inte skulle sitta och skriva det här om det inte vore för just Jesus. Då skulle ni få gå till alunda kyrkogård och hälsa på mig. Han räddade mitt liv, och han har inte bara gjort det en gång utan tre. Och det lite roliga var när jag var i skolan och första gången patrik kom fram till mig hösten -09 och han ställde mig frågan ganska direkt om jag trodde på Gud. Då innan jag träffade Patrik och Jesus för första gången så var jag en "dålig" människa. Jag drack, festade, rökte och försökte passa in så bra som det gick.

Jag gick ofta i dystra kläder och för mig själv och jag målade mig enligt mig rätt så kraftigt. Iallafall så som jag inte sminkar mig idag. Men då första gången han kom fram så fråga han hur det var och jag kollade bara på honom och drog upp min tröjärm och visade mina rätt rejäla skärsår och bröt ihop totalt. För ingen hade frågat hur det var, ingen hade brytt sig, ingen visste någonting. Och då blev jag så lättad att äntligen, någon såg mig. Men iallafall, han frågade om jag trodde på Gud och jag sa, "ja jag har aldrig trott att han inte har funnits, men jag kallar mig inte kristen". och han bjöd in mig på fredax då vi skulle tolka. Jag sa att jag skulle tänka på det, men innerst inne kände jag bara "nej, aldrig". Men fredagen kom och då insåg jag att Jesus kunde hjälpa mig, han blev min räddare. Tack vare att Patrik bara hade frågat hur det var.



Min andra otroligt coola förebild är Håkan Hellström, som tur är för er så kan jag inte skriva lika mycket om honom. Men han är min andra förebild. SÅ GRYMT BRA. älskar han och hans låtar. Nästa söndag får jag äntligen se honom igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0