Dag 4 – Min favoritlåt

oj, det här är jättesvårt! Jag tror jag inte har någon speciell favoritlåt, men ni ska få två som ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Först så ska jag berätta om "du är snart där" som Håkan Hellström sjunger. När jag blev inlagd på sjukhuset så hade jag lyssnat igenom hans nya album där den låten är med. den här låten gav mig styrka när jag tänkte ge upp. Om man lyssnar på texten så går den rätt in i hjärtat.



Fortsätt när mörkret kommer och allt gör ont
Fortsätt som ett höstlöv i vårens första flod
Som ett hjärta som vägrar sluta slå
När varje bön gått åt, fortsätt
När jag fallit tungt
På ditt minnes skrothög
Hitta mig när som helst
På samma gator som Cederhök

Blitt sparkad runt några gånger
Som en del måste bli
För att fatta vad som betyder nåt
Och vem som går att lita på
Men när du var med mig
Musiken slutade aldrig
Du bara får mig att hänga, hänga kvar

Fortsätt när de lynchat sista hoppet
Fortsätt när allt du levt för räknats ut som ett skämt
Där under träden, bakom stängslet
Finns en stig för dig, fortsätt
När du blir gammal
Och när du somnar
Med det sista de sa i din dörr
"Håkan, du var bättre förr"

Blitt sparkad runt några gånger
Som en del måste bli
För att fatta vad som betyder nåt
Och vem som går att lita på
Men när du var med mig
Musiken slutade aldrig
Du bara får mig att hänga, hänga kvar
För jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än

Jag tror
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Säg det, säg det, säg det igen

Jag ville få med texten för den är så bra. 
Min andra favoritlåt är "Does anybody her her" med Casting Crowns.
Den säger så mycket med bara texten och jag älskar den!


NU ska jag snart dra iväg på ungdomsbrandkår! Hörs hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0